Lees hier het verhaal van Alexander Chatzizacharias, software engineer bij CGI
Afwisseling is chill
‘Snel schakelen en minder lange tijd met één project bezig zijn, mij spreekt dat aan. Ik voel me echt een generalist, iemand die met meer dingen bezig is en volledig op de hoogte probeert te zijn van wat er op zijn vakgebied gebeurt.’
Hoog innovatieniveau
‘Bijna zes jaar geleden ben ik hier binnen gehaald als Java-engineer. Je hebt een bepaalde instelling nodig als je bij CGI wil komen werken. Je moet ondernemend zijn. Outgoing. Je neemt zelf initiatief en gaat op zoek naar projecten waar je je voor kunt inzetten. Eigen initiatief wordt door CGI zeker niet ontmoedigd, integendeel. Er zijn veel masterclasses, cursussen en workshops. Wat ik ook graag doe, is mijn werk in het openbaar presenteren. Ik ben zelfs in San Francisco geweest. CGI heeft me hierin steeds gesteund.’
Leren
‘Het kennisniveau in de organisatie is echt heel hoog. Leer van hen en probeer je aan die mensen op te trekken. Wat mij betreft: er zijn bij CGI altijd mensen van wie ik iets kan leren, zeker de senior medewerkers. Dat is voor mij één van de redenen om bij CGI te blijven. Dat, en het gegeven dat ik hier mijn eigen interesses kan volgen.’
Onderzoeks-simulator
‘Na mijn begintijd als Java-engineer ben ik gaan werken voor ProRail. Met een team bouwden we een onderzoeks-simulator. De klant komt met een onderzoeksvraag en in nauwe samenwerking zoeken CGI en de klant samen naar een antwoord. Een voorbeeld: men wil weten of een nieuwe tablet in een cabine van invloed is op het rijgedrag van de machinist. Via de simulator kon dit worden onderzocht, in samenwerking met een “echte” machinist. Daar komt vervolgens een antwoord uit; in dit geval een “ja” of een “nee”.’
Serious Games
‘Ik heb voor mezelf heel snel een pad gecreëerd binnen het bedrijf. Dat leidt vooral naar gebieden die draaien rond Serious Gaming, Gamification en 3d-visualisaties en -applicaties. Steeds meer klanten vragen hiernaar. Op dit moment vorm ik samen met dertig mensen de GameFactory. We zijn echt een practice, een virtuele unit van mensen bij wie klanten en mensen binnen CGI kunnen aankloppen. Daarnaast zit ik in iAMLAB, Infra Asset Management-LAB. Met gebruikmaking van Serious Gaming produceren we demo’s en proof of concepts. De klant stuurt mee en dat leidt tot maatoplossingen.’
Deze publicatie is afkomstig van CGI Nederland, ga naar hun partner pagina voor meer informatie, andere artikelen als deze en hun vacatures!